GABAR GAMBAR PERKASA

GABAR GAMBAR PERKASA
Klik Gambar

Siapa Azmin Ali?

Thursday, October 7, 2010

Ketua Wira Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA) Arman Azha Abu Hanifah meminta semua anggota PKR menolak Azmin Ali sebagai timbalan presiden PKR, sebaliknya mengalihkan sokongan mereka kepada Mustaffa Kamil Ayub.

Ini kerana, menurut Arman Azha, Azmin sebagai naib presiden parti itu sekarang didakwa tidak berpendirian dan hanya bertindak sebagai "budak kopi" kepada Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim.

"Saya harap semua anggota PKR memilih Mustaffa Kamil Ayub sebagai timbalan presiden. Beliau daripada ABIM (Angkatan Beliau Islam Malaysia), (beliau) ada agenda Islam," kata Arman Azha (kiri).

Beliau juga mendakwa, sebanyak 35 peratus NGO Melayu dengan keanggotaan 300,000 orang itu turut merupakan anggota PKR.

Dalam persaingan merebut jawatan nombor dua parti itu, Mustafa merupakan salah seorang yang menawarkan diri bertanding, di samping Azmin dan Penyelaras Pakatan Datuk Zaid Ibrahim.

Bagaimanapun, menurut keputusan pencalonan yang telah diketahui, beliau agak di belakang dengan 17 pencalonan. Azmin pula jauh mendahului dengan 102 pencalonan dan Zaid sebanyak 38.

Turut dicalonkan ke jawatan itu Pengarah Strategik PKR Tian Chua, Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim, Presiden Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail, Pengarah Pilihan Raya Fuziah Salleh dan ahli parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar.

Bercakap kepada pemberita selepas mengiringi Penolong Pengarah Biro Tata Negara (BTN) membuat laporan polis berhubung isu kenyataan 'rasis' di balai polis Sentul di Kuala Lumpur, Arman Azha juga menyelar Azmin kerana didakwa mengkritik bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.

"Baru setahun jagung jadi wakil rakyat, beliau (Azmin) harus prihatin. Dr Mahathir telah 22 tahun menjadi perdana menteri," katanya sambil menafikan cuba mencampuri urusan dalaman PKR.

Kelmarin, ketika menyampaikan ucapan perasmian mesyuarat agung tahunan PKR Cabang Gombak, Azmin dilaporkan berikrar akan melawan habis-habisan PERKASA dan individu berselindung di sebalik pertubuhan itu yang kini 'tersungkur' di Australia.

Ketika ditemui pemberita selepas itu,Azmin dilaporkan mengakui pemimpin yang dirujuknya itu adalah Dr Mahathir yang juga penasihat PERKASA.

Azmin juga menyatakan, perkataan tersungkur itu langsung tidak kasar tetapi sebaliknya amat sesuai dirujuk kepada pemimpin berkenaan.

HOM
Hak Orang Melayu

0 comments:

Post a Comment

WIRA PERKASA FACEBOOK

WIRA PERKASA FACEBOOK
Klik Gambar

Snipet

  © Blogger template On The Road by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP